miercuri, 12 august 2009

23 iulie 2009 - REIMS şi locul de încoronare al regilor Franţei

La Catedrala din Reims am ajuns pe o vreme cam închisă. Când am coborât din autocar, a început să plouă. Am intrat în catedrală şi, când am ieşit, se oprise. Mai mult un "de-a v-aţi ascunselea" cu noi ca să ne taie avântul.
Am regăsit în Reims aceeaşi monumentalitate gotică pe care nu mă satur niciodată să o admir şi să o fotografiez, aceeaşi senzaţie că îţi cade cerul pe umeri de pe arcadele frânte, că ţi se rupe gâtul încercând să te întorci în toate direcţiile pentru a cuprinde vizual şi mental piatra disciplinată grandios spre Dumnezeu. Trebuie să mai remarc lucrările lui Marc Chagall şi sculpturile cu îngeri.





Şi...pentru ridicări la cer pe căi bahice există în apropiere localitatea Champagne unde se produce faimoasa şi originala şampanie îmbuteliată în sticle mari şi mici, la preţuri exact la fel: mari şi foarte mari.

Niciun comentariu: